»V sodelovanju z naravo, sam pridelam hrano«
Z učenci v oddelku PPVI že več let skrbimo za eno izmed gredic na našem šolskem vrtu. Na gredici gojimo predvsem zelišča, nekaj jagod in sezonsko zelenjavo.
Na šolskih vrtovih je največji izziv pridelati dober in bogat pridelek, saj nas v poletnem času, ko je skrb za pridelek največja, ni na šoli zaradi počitnic. Zagodejo nam tudi polži ter drugi škodljivci.
Vseeno pa užijemo veliko zeliščnih pripravkov, občasno nam uspe pridelati buče, češnjev paradižnik, imamo veliko jagod, aronijo, tudi sadja (jabolke in hruške).
Glede na to, kar nam uspe pridelati, načrtujemo tudi pripravo hrane, ki jo zaužijemo. V našem oddelku si enkrat na teden pripravimo svojo malico, delno tudi iz pridelkov, ki jih vzgojimo na našem vrtu. Ta dan si šolsko malico odjavimo, nekaj sestavin nakupimo v bližnji trgovini, porabimo tudi viške hrane, ki nastajajo v kuhinji. (Sadje in kruh)
Vsako leto pa iz jagod skuhamo tudi marmelado, nekaj jih shranimo v zmrzovalnik in si potem z marmelado namažemo palačinke, iz zamrznjenih jagod pa pripravimo sadni smoothie. Skuhamo si tudi bezgov sok in sok iz aronije, shranimo in posušimo zelišča ter si pozimi kuhamo domači čaj. Naberemo orehe, ki si jih stremo in pojemo. Iz jabolk pripravljamo različne sladice, sadne kaše, zelišča pa dodajamo k raznoliki prehrani (namazi, peciva, čaji, enolončnice, …). Učenci samostojno načrtujejo jedilnik, ki ga oblikujemo za dva meseca vnaprej – poudarek je na zdravi, raznoliki in samostojno pripravljeni hrani. Izogibamo se konzervirani in vnaprej pripravljeni hrani. Učenci zaradi redne priprave obrokov postajajo zelo samostojni pri pripravi hrane in nabiranju zelišč na vrtu. Veliko zelišč in pridelkov samostojno prepoznavajo in poimenujejo. Samostojna priprava hrane v povezavi s šolskim vrtom učence zelo motivira in jih navaja k trajnostnemu ter zdravemu načinu življenja.
Marija Kašić