Z učenci smo najprej obiskali zeliščni vrt in natrgali nekatera zelišča; ob tem smo izpulili tudi plevel, ki nam je že začel nagajati. Predvsem sem jih usmerjala k iskanju peteršilja, rožmarina, žajblja in mete, saj bomo le te potrebovali pri kratki zgodbici, ki sem jo našla na spletu in nekoliko priredila. Na vrtu smo opazili prve poganjke drobnjaka, česna in čebule ter origana in timijana. Navdušila sta nas tudi sivka in lovor. Ker se je nekaj zelišč že močno razraslo, smo jih nekoliko oblikovali in odstranjene dele zasadili v lončke, ki so si jih učenci odnesli domov.
Ob ogledu PPT predstavitve smo spoznali uporabo in tipične značilnosti posameznih zelišč. Učenci so bili presenečeni, saj so spoznali, da imajo zelišča tudi zdravilno moč in jih lahko uporabljamo pri različnih zdravstvenih težavah. Nekateri so tudi sami povedali, da npr. origano uporabljajo pri pici. S pomočjo slikovnega materiala so učenci iskali ustrezno zelišče, ga vonjali in opazovali razlike.
Na vrtu smo nabrali meto in si pripravili osvežujoč napitek. Dodali smo tudi narezano limono.
Učenci imajo tovrstne dejavnosti zelo radi, saj izhajajo iz njihovega že znanega okolja doma in v šoli, obenem pa v njih vonji in okusi vzbudijo prijetne občutke.
Z učenci posebnega programa 5. in 6. stopnje smo en dan namenili zeliščem. Najprej smo se pogovarjali, katera zelišča uporabljajo doma. Na tablo smo izdelali miselni vzorec. Pri vsakem zelišču smo s pomočjo spleta in različnih knjig napisali eno jed, ki jo lahko pripravimo. Delo smo nadaljevali na vrtu, kjer smo zapisana zelišča iskali, opazovali, vohali, primerjali med sabo. Zelo so se razveselili, ko so izvedeli, da bodo z zelišči tudi kuhali/pekli. Ker se niso mogli odločiti samo za eno jed, so pripravili kar dve. Pritegnil jih je skutni namaz z drobnjakom in jogurtovo pecivo s pehtranom. Hitro so zavihali rokave in se lotili dela. Razdelili so se v dve skupini – ena skupina je pripravljala namaz, druga pa pecivo. Najprej so pripravili vse potrebne sestavine, umili drobnjak in pehtran ter ju narezali. Nato so zmešali potrebne sestavine za namaz in pecivo. Medtem, ko se je pecivo peklo v pečici, so si učenci na kruh namazali skutni namaz z drobnjakom. Bili so zelo zadovoljni. Ugotavljali so, da je res enostaven za pripravo in da ga bodo pripravili tudi doma. Še preden so pojedli namazani kruh, je že prijetno dišalo iz pečice. Radovedni so kukali skozi steklo pečice in spraševali, kako dolgo še. Ko je bilo pecivo pečeno, so ga narezali na kocke in za piko na i še potresli s sladkorjem v prahu. Pecivo jim je bilo zelo všeč. Recepte so zalepili v zvezek. Povedali so, da si želijo še več takih dni.