“UČENEC POUČUJE”

Slika 1: Šport: Učenec kaže gimnastične vaje

Slika 2: Zaključna igra in navodila drugega učenca

Slika 3: Družboslovje: svetovno znane rojake in njihov pomen pred prvo svetovno vojno

Slika 4: Branje pravljice Zakleta Ana učencem s pomočjo kamišibaja

Slika 5: Srečanje s pisateljem v Splošni knjižnici Ljutomer.

 

Nekaj mnenj, ki so jih podali učenci:

Družboslovje:

Učenca učitelja sta povedala, da sta se v vlogi učitelja dobro počutila. Poudarila sta, da sta na začetku imela malo treme. Presenečena sta bila, da so ju mlajši učenci tako zavzeto poslušali  in ju ubogali, saj sta se najbolj bala nagajanja mlajših učencev. Kljub dodatnemu delu in učenju sta bila z izvedbo učnih ur zelo zadovoljna in ponosna. Z veseljem bosta še sodelovala v takšnih projektih.

Učenci, ki sta jih poučevala učenca – učitelja, so bili prav tako zelo navdušeni nad projektom. Pohvali so učenca – učitelja in povedali, da jim je bilo všeč, ker je bilo sproščeno, zanimivo in drugačno. Zaželeli so si še več takšnih dejavnosti in učnih ur.

Šport:

Sama ura je minila v sproščenem vzdušju, učenci so “mlada učitelja” upoštevali in ju tudi pohvalili. Na skupni evalvaciji, pri kateri so bili zbrani vsi učenci in smo evalvirali posamezne postaje, so mlajši učenci podali predlog, da si želijo še kdaj imeti podobno uro. Učenci, ki pa so se preizkusili v vlogah učitelja, pa so povedali, da je lažje biti učenec, čeprav si tudi sami želijo še kdaj stopiti v “čevlje” učitelja.

Slovenski jezik:

  • Veseli smo, da smo spoznali avtorja, ki je bil zelo zabaven. Na zabaven način nam je pripovedoval zgodbo. Tudi ilustratorko smo že spoznali, in sicer v lanskem letu.
  • Všeč nam je bil, da se je zgodba odvijala v bližini, na kraju, ki ga mnogi poznamo in skozi katerega se vozimo v šolo.
  • Zdi se nam pomembno, da se stare zgodbe in legende ohranijo. Želijo si spoznati še kakšno zgodbo iz preteklosti. Morda tudi takšno, ki bi bila povezana z našo šolo.
  • Lahko bi napisali zgodbo o Ljutomeru, Razkrižju, o Prekmurju …
  • Učenci iz višjih razredov so zapisali, da bi radi spoznali zgodbo o nunah, ki so živele nekoč v kleti hiše v Nunski grabi. Ena nuna je nato naredila napako in jo je nekdo zaklel.

Mnenja mentorjev:

Kot mentorici meniva, da smo s projektom pripomogli k razvijanju kakovostnih medsebojnih odnosov,  razvijali smo socialne kompetence, predvsem sodelovanje, spoštovanje in sprejemanje. Pri učencih -učiteljih se je nedvomno krepila zdrava samozavest in samopodoba, komunikacijske sposobnosti,  predvsem prevzemanje odgovornosti pri soustvarjanju učnega procesa.

Kot mentor sem prišel do spoznanja, da je takšna oblika pripomogla k boljši samozavesti učencev, ki so se preizkusili v vlogi učiteljev. Pridobili so nova znanja in kompetence – komunikacijske sposobnosti, prevzemanje odgovornosti in kreativnost pri soustvarjanju učnega procesa. Obenem smo s takšno obliko ure razvijali medsebojne odnose in socialne veščine – sodelovanje, spoštovanje in sprejemanje.