INTERVJU Z ZMAGOVALCI PROJEKTA TRAJNOSTNA MOBILNOST V VRTCIH IN OSNOVNIH ŠOLAH
V mesecu maju so zaposleni na OŠ Cvetka Golarja v Ljutomeru beležili prihod učencev v šolo. Namen in glavni cilj beleženja je bil, da bi učenci in zaposleni v šolo prihajali na kar se da trajnosten način – bodisi peš, s kolesom, kombijem ipd. V ta namen so učenci in zaposleni zbirali kartice s kokoško Rozi. Ob prihodu v šolo je varnostnica vsakemu učencu, ki je v šolo prišel na trajnosten način, dala kartico s kokoško Rozi. Učenci te kartice že poznajo, saj so jih zbirali tudi v oktobru 2019. Posebno zanimivo je bilo to, da so oddelki med seboj tekmovali, kdo bo zbral največ kartic. Pomagali so jim tudi zaposleni, ki so prejeli kartico, če so v enem dnevu naredili skupno vsaj 10.000 korakov ali 5 km. Po enotedenskem beleženju smo dobili zmagovalni oddelek. Oddelek, ki je zbral največ kartic na enega učenca, je oddelek PPVI 345, z razredničarko Marijo Kašić.
Z zmagovalci so učenci 8. in 9. razreda izvedli intervju. Vprašanja za intervju je pripravila vodja projekta učiteljica Ana Žnidarič.
Taris: »Najprej iskrene čestitke za zmago, predvsem pa za trajnostne prihode v šolo. Zanima me, ali ste zmago pričakovali in kako zelo ste se je razveselili?«
Rene: »Predvideval sem, da bi lahko zmagali. Bilo je zelo dobro. Bil sem vesel«
Niko: »Zelo je bilo zanimivo. Težko je dobiti toliko kartic, zato smo se zelo razveselili, ko smo zmagali.«
Jana: »Jaz sem tudi pričakovala. Bila sem vesela.«
Tita:«Zelo sem bila vesela, cel teden sem hodila peš«
Valentina: »Vesela sem bila, da smo zmagali. V šolo sem hodila peš ali pa me je mama pripeljala z avtom.«
Rene: »Na kakšen način pa ste prihajali v šolo?«
Rene: »Peš.«
Niko: »S kombijem.«
Jana: »Z avtom.«
Tita: »Peš.«
Valentina: »Peš ali pa me je mama pripeljala z avtom.«
Taris: »Kako drugače prihajate v šolo, ko ni beleženja prihodov?«
Rene: »Z avtom.«
Niko: »S kombijem.«
Jana: »Z avtom.«
Tita: »Peš.«
Valentina: »Mama me pripelje z avtom.«
Taris: »Torej ste spremenili svoje potovalne navade?«
Rene: »Ja.«
Niko: »Ne, ker sem od daleč.«
Jana: »Ne.«
Tita: »Ne, vedno hodim peš.«
Valentina: »Ja.«
Rene: »Kaj pa zdaj, ko več ni beleženja prihodov, kako zdaj prihajate v šolo?«
Rene: »Z avtom.«
Niko: »S kombijem.«
Jana: »Z avtom.«
Tita: »Peš.«
Valentina: »Mama me pripelje z avtom.«
Taris: »Ali so vam pri zbiranju kartic pomagali tudi učitelji?«
Rene: »Ja.«
Niko: »Ja, veliko.«
Jana: »Ja.«
Tita: »Ja.«
Valentina: »Ja.«
Taris: »Kdo vas je pri zbiranju najbolj spodbujal?«
Valentina: »Učiteljica Natalija.«
Rene: »Med učenci pa je bil glavni Niko.«
Rene: »Se vam zdi trajnostna mobilnost pomembna?«
Rene: »Ja.«
Niko: »Ja.«
Jana: »Ja.«
Tita: »Ja.«
Valentina: »Ja.«
Rene: »Ali se o tem učite tudi pri pouku?«
Rene: »Ja.«
Niko: »Ja.«
Jana: »Ja.«
Tita: »Ja.«
Valentina: »Ja.«
Taris: »Kakšne pa so vaše potovalne navade doma? Kako največkrat hodite v trgovino, k sorodnikom …
Rene: »Glede nato, da imava Mercator blizu, greva po kaj takega peš. Če pa greva v drugo trgovino, pa greva z avtom. Na sladoled greva peš.«
Niko: »Z avtom.«
Jana: »Z avtom.«
Tita: »Peš.«
Valentina: »Peš hodim. Na sprehode hodim s psičko.«
Rene: »Bi še sami kaj povedali?«
Rene: »Drugo leto bi spet tekmovali.«
Niko: »Ja, še bi zbirali kartice.«
Tita: »Ja, spet bi tekmovali.«
Valentina: »Ja, še večkrat bi tako tekmovali.«
Taris: »Še enkrat vam čestitam za zmago in se vam zahvaljujem za odgovore.