Vsak človek je zase svet,
čuden, svetal in lep
kot zvezda na nebu … (Tone Pavček)
Mobilna specialno-pedagoška služba
KDO SMO?
Mobilno specialna pedagoška služba (zaenkrat v ženski izpostavi), po izobrazbi specialne pedagoginje, v naših vrstah pa najdemo tudi inkluzivne pedagoginje ter socialne pedagoginje.
V šolskem letu 2016-17 pokrivamo
PO – MOČ!
Mobilne pedagoginje otrokom s posebnimi potrebami (vrtci in ROŠ) ter njihovim staršem predstavljamo ne samo specialno pedagoško pomoč pri premagovanju primanjkljajev, ovir oz. motenj temveč pogosto tudi osebo, h kateri pridejo po moč, da se lahko lažje soočajo z vsem, kar življenje prinaša.
NAMEN:
- v našo obravnavo so vključeni otroci s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo
- izvajanje individualne in skupinske oblike pomoči učencem z različnimi učnimi težavami (individualna in skupinska učna pomoč se izvajata v OŠ in sta namenjeni učencem za premostitev težav na področjih učenja)
IZVAJANJE:
- učencu s posebnimi potrebami se specialno pedagoška pomoč nudi pri premagovanju primanjkljajev, ovir oz. motenj
- pomoč se po večini izvaja individualno izven razreda ali v razredu, redkeje se izvaja skupinska oblika pomoči
- uporaba različnih metod, materialov, pripomočkov, ki jih prilagajamo otrokovim potrebam in zmožnostim
- za vsakega otroka se izdela individualizirani program (IP):
– opredelijo se oblike dela na posameznih vzgojnih področjih, pri posameznih predmetih oz. predmetnih področjih
– način izvajanja dodatne strokovne pomoči
– prehajanje med programi
– potrebne prilagoditve pri organizaciji, preverjanju in ocenjevanju znanja, napredovanju in časovni razporeditvi pouka
CILJI:
- razvijanje občutka varnosti, sprejetosti otroka
- razvijati močna področja in kompenzirati otrokove težave
- prepoznati naravo motenj ter pogoje, v katerih otrok doseže najboljše rezultate
- seznanjanje o posebnostih otroka in v okolju šole ustvarjati tolerantnejši odnos do otrokovih težav in ustreznejše ravnanje z njim
- izbirati specifične metode dela in pomoči pri obvladovanju šolske snovi
- izboljšanje samopodobe otroka
- uspešnejše vključevanje v okolje
ČIM PREJ, TEM BOLJE.
- zgodnja obravnava je temelj uspešnega razvoja vsakega otroka, še posebej pa otroka s posebnimi potrebami
- temeljno načelo skrbi za otroke s PP v svetu in pri nas je čim zgodnejše odkrivanje otrokovih težav in posebnih potreb in takojšnje zagotavljanje ustrezne pomoči otroku in otrokovi družini
- zgodnja obravnava traja od rojstva pa vse do vstopa v šolo
- zajema vsa področja – opazovanje otroka, spremljanje razvoja in opozarjanje na odstopanja v razvoju (posebej je to pomembno z vidika starševskega razumevanja, kaj se dogaja z njihovim otrokom)
Delo poteka po naslednjih področjih:
neposredno delo z otroki |
sodelovanje z učitelji |
sodelovanje s starši
|
sodelovanje s šolsko svetovalno službo | sodelovanje z zunanjimi institucijami |
nudenje čustvene topline, razumevanje ter strpnost do njegovih posebnosti; omogočanje individualne obravnave z ustreznimi diagnostičnimi metodami; spremljanje razvoja otroka ter sprotno prilagajanje individualnim potrebam otroka; spodbujanje razvoja močnih področij otroka. |
seznanjanje učitelja z naravo učenčevih težav; svetovanje, kako naj ravna z učencem, kako postavlja zahteve, kako posreduje in vrednoti izdelane naloge; stalno medsebojno informiranje in pomoč ter skupno vrednotenje uspeha; podpora učitelju v razredu v obliki asistence; ustvarjanje tolerantnejše klime v odnosu do učenca s težavami.
|
metoda partnerstva; seznanjanje staršev z naravo otrokovih težav; sodelovanje na roditeljskih sestankih; predavanja za starše z aktualnimi temami; organizacija in izvedba sestankov s starši, katerih otroci imajo težave v razvoju in pri učenju; izdelava individualiziranega programa; svetovanje.
|
zagotavljanje celovitosti obravnave, timsko delo; izdelava individualiziranih programov; pridobivanje dodatnih informacij o otroku;
sprotno obveščanje in sodelovanje.
|
zagotavljanje celovitosti obravnave; zagotavljanje visoke strokovnosti; izmenjavanje pomembnih informacij.
|
Osnovna šola na kateri se izvaja pomoč | Ime in priimek mobilnega defektologa/učitelja DSP |
Osnovna šola |
|
Osnovna šola | |
Osnovna šola |
|
Osnovna šola |
|